Yükseköğretim Dergisi TÜBA-HER / Cilt 14 - Sayı 1

Şüphesiz kısa bir süre önce yaşadığımız pandemi birçok alanda olduğu gibi yükseköğretim alanında da önemli etkiler bıraktı. Dergiler bu konuya dair özel sayılar yayınlamaktadır. Biz de bu sayımızda, COVID-19 pandemisi döneminde yükseköğretimde yapılan çeşitli araştırmaları bir araya getirmeye çalıştıkBu arada belirlemeliyiz ki, pandeminin yükseköğretim üzerindeki etkilerini anlamak ve bu dönemde yaşanan deneyimleri değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar, akademik dünyada yeni bir alt çalışma alanı olmaya adaydır. dır. Hakan Eygü tarafından sunulan “COVID-19 Pandemi Sürecinde Yükseköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Memnuniyeti: Bir Araştırma” başlıklı makalede, öğrencilerin uzaktan eğitim deneyimlerinin memnuniyet düzeyleri incelenmektedir. Bu çalışma, pandemi döneminin eğitim süreçlerindeki dönüşümüne dair önemli bir bakış açısı sunmaktadır. Muhammet Yorulmaz, Gülin Feryal Can ve Pelin Toktaş tarafından gerçekleştirilen “Akademisyenlerin COVID-19 Pandemisi Sırasında ve Öncesindeki Çalışma Periyotlarına Göre Öğretim İş Yüklerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Pilot Çalışma” ise akademisyenlerin pandemi öncesi ve pandemi dönemindeki çalışma koşullarını karşılaştırmaktadır. Bu çalışma, öğretim elemanlarının deneyimlerini ve öğretim iş yüklerindeki değişiklikleri değerlendirmeye odaklanmaktadır. Ayrıca, COVID-19 pandemisinin akademik performans ve psikolojik sermaye üzerindeki etkilerini inceleyen çalışmalara da yer verilmektedir. Mehmet Seyhan, Özlem Yaşar Uğurlu, Duygu Kızıldağ ve Gülden İpek Polat’ın “Psikolojik Sermaye ve Akademik Performans İlişkisinde COVID-19 Korkusunun Düzenleyici Rolü: Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma” başlıklı makalesi, bu konuya değinmektedir. Emine Çatal, Cafer Özdemir ve Fatma Cebeci tarafından gerçekleştirilen “Cerrahi Hemşireliği İntörn Uygulama Programının Değerlendirilmesi: Katılımlı Eylem Araştırması” başlıklı makale, cerrahi hemşireliği alanında gerçekleştirilen uygulama programlarının etkililiğini incelemekte ve katılımcı eylem araştırması yöntemiyle önemli bulgular ortaya koymaktadır. İrge Şener ve Ahmet Anıl Karapolatgil tarafından kaleme alınan “Örgütsel Ekoloji Perspektifinden Vakıf Üniversitelerinin Tarihsel Gelişimi” başlıklı makale, vakıf üniversitelerinin tarihî gelişimini örgütsel ekoloji perspektifinden ele alırken, bu çalışma, vakıf üniversitelerinin kurumsal yapısını anlamak ve geçmişten günümüze uzanan bir bakış açısı sunması bakımından önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Rabia Serttaş ve Elif Korap Özel tarafından gerçekleştirilen “Yükseköğretimde Veri Gazeteciliği Eğitimine İlişkin Nitel Bir Araştırma: Riskler ve Fırsatlar” başlıklı makale, yükseköğretimde veri gazeteciliği eğitiminin risklerini ve fırsatlarını nitel bir perspektiften ele almaktadır. Bu çalışma, medya eğitimi alanında önemli bir boşluğu doldurmakta ve geleceğe yönelik öneriler sunmaktadır. Bu sayımızın da, okuyucularımız için keyifli ve bilgilendirici bir okuma deneyimi sunmasını umuyoruz.

Yazar:

Hakan Eygü, Muhammet Yorulmaz , Gülin Feryal Can , Pelin Toktaş, Mehmet Seyhan , Özlem Yaşar Uğurlu , Duygu Kızıldağ , Gülden İpek Polat, Emine Çatal , Cafer Özdemir , Fatma Cebeci, İrge Şener , Ahmet Anıl Karapolatgil,Rabia Serttaş , Elif Korap Özel,Beyza Erer , Yasemin Savaş, Umut Kayapınar , Bekir Kirişcan,Burcu Bilir Koca , Engin Karadağ,İsa Bahat , Kasım Karakütük, Melike Tekindal , Yaşar Aldırmaz , Berhan Çoban , Mustafa Agah Tekindal, Menekşe Seden Tapan Broutın, Selin Engin

Fiyat: 700 TL

Stok: 10+

TÜBAKitap Satışı

TÜBA - Türkiye Bilimler Akademisi

Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA

tuba@tuba.gov.tr

(312) 442 29 03 (pbx)

(312) 442 72 36 | 442 23 58 | 442 64 91

© 2022 TÜBA. Tüm hakları Türkiye Bilimler Akademisi'ne aittir.